En dag på isen


Söndagen spenderades ute på isen med bilkörande som aktivitet. Vi åkte ut ganska tidigt och körde bil hela dagen. Vi kom först och åkte sist. Även om det bara var några få minusgrader var jag bergsäker på att jag hade förfrusit fötterna. Till en början frös jag om fötterna men det övergick ganska snabbt i en hemskt smärta. Det är helt galet vilken smärta man kan stå ut med. Men som sagt, vi åkte väldigt mycket bil men vi grillade också korv och drack varm oboy. Allt som allt var det en väldigt härlig och friskt dag även om jag föredrar att inte vara ute. Jag somnade utan problem, men med en grym huvudvärk, tidigt på kvällen.



Här har vi nästan hela gänget, även om en av dom gömmer sig bakom huven.



Favoriten var självklart med. Han älskar dessutom snön mycket mer än oss andra!



Efter en stund kom en annan hund fram och hälsade.
Jösses vad den såg mysig ut!



Här har ni världens coolaste bil! En liten Lancia a112 junior.
Den går att varva hur mycket som helst och tack vare isdubben
på däcken går det undan i kurvorna.
Jag älskar att köra denna bil!



Även om det går att trycka ganska hårt på gasen gäller det att koncentrera sig.
Och att hålla händerna stadigt på ratten är viktigt.
Här är i alla fall bildbevis på att jag körde.



Jag spenderade nog ändå mest tid vid grillen.
Det var relativt varmt. Men jag stod mitt i röken.
Resultatet blev att lukten av min jacka och min mössa får mig att vilja kräkas.



Även om oboyen inte värmde var det faktiskt gott!


Det var lite otäckt emellanåt när isen knackade och "kluckade" väldigt mycket. Det känns inte allt för naturligt att åka en tung bil på is. Men alla övertygade mig om att det inte var någon fara. Och isen höll ju faktiskt.


/ M



Kommentarer
Postat av: Markus

En Abart :D

2010-01-12 @ 15:12:06
Postat av: Sofia

Heja Marina:D

2010-01-12 @ 16:25:13
URL: http://miiinette.blogg.se/
Postat av: Neha

Såg rätt mysigt ut:D

2010-01-12 @ 18:01:40
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Neha

Så mycket nostalgi hade jag inte då jag bara bott där i 4 månader

2010-01-12 @ 18:02:18
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback