I denna ljuva..hösttid?


Hösten kommer krypandes. Jag har sett de första höstlöven och jag minns inte riktigt när jag såg en blå himmel senast. Då och då ser man någon som inte riktigt vill släppa sommaren, som krampaktigt håller fast vid sina shorts. Någon som trotsar gråheten med en total sommaroutfit.
Jag hänger in mina shorts längst in i garderoben. Jag känner på mina stickade koftor och känner hur ett leende sprider sig i ansiktet. Trots att jag hela året går och längtar efter sommaren är jag alltid glad när hösten knackar på dörren. Hösten innebär att man får använda mycket kläder, lager på lager. Hösten innebär att man tänder ljus så fort tillfälle ges. Hösten innebär att begreppet fredagsmys byts ut mot kvällsmys.

Jag har alltid gillat hösten. Jag gillar höstens färger, som är långt ifrån bara grått. Jag gillar att när sommaren går mot sitt slut tar hösten vid. Sommaren med bara ben, sena kvällar, uteserveringar och långa dagar vid sjön är över. För den här gången. När himmelen är grå och regnet silar ner har man bara sina minnen från sommaren. Sedan tar vintern vid med en total gråhet. Höstens gråa dagar går inte att jämföra med vinterns gråa månader. Efter en tid börjar snön smälta och man kan sakta men säkert gömma vinterkläderna längst in i garderoben och blicka fram till sommaren som kommer att bli den bästa sommaren någonsin!




Detta är min bild för sommaren 2010.
Bilden ovan skriker sommar, för mig.


/M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback