What to do?

Ett halvår. Det är vad som är kvar på min utbildning här i Skåne. Och nu har jag börjat fundera på allvar vad jag vill göra efter detta. Jag vill flytta tillbaka till Östergötland och jobba ihop pengar så att jag kan åka som volontär till Afrika hösten 2013. Jag vill också bo kvar här i Skåne, dock inte på internatet, och plugga yttligare två år på den här skolan men en helt annan linje. Jag vill så gärna fortsätta att gå i skolan och tanken om att bo i ett kollektiv i en större stad som Malmö eller Lund känns inte så dum. Samtidigt ligger min volontär-dröm mig varmt om hjärtat. Att gå två år till på skolan, sedan jobba och till sist åka till Afrika känns inte bra. Det innebär att det kommer att dröja många år innan jag ens för det första kommer iväg till Afrika och ännu längre tid innan jag kan börja på högskolan för att skaffa mig en ordentlig utbildning som kan leda till ett jobb.
Men just nu känner jag med hela huvudet och hjärtat att jag vill jobba inom kriminalvården. Att bli polis står fortfarande högt på listan. Det är dock inte lätt att komma in på polisskolan idag och det finns nog otroligt många människor som kommer att komma in före mig. Detta gör att kriminalvården lockar väldigt mycket.
Jag får helt enkelt fundera tills jag kommer fram till något.
Förnuftigt!



Kommentarer
Postat av: Marlene

Kan du inte bo kvar i Skåne och jobba ihop pengar? Plugga på halvtid?

2011-11-10 @ 17:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback