Vänner


Dag 7. Min bästa vän

Jag har egentligen ingen bästa vän. Men jag har några riktigt fina vänner som skulle kunna definieras som bästa vänner. Men i dag använder jag mig inte av det uttrycket.
Jag tror att de här vännerna förstår ändå hur viktiga dom är.

Men det var annat när man var yngre. Då var det här med bästa vänner bland det viktigaste som fanns. Jag minns min första riktiga bästa vän, hon heter Elma. Jag tänker fortfarande på allt vi gjorde tillsammans och hur bra vänner vi var förr. I dag har vi ingen kontakt förutom att vi ses kanske en gång per år. Jag vet inte hur många bästa vänner-halsband vi delade. Vi umgicks jämt. Hon var en fantastisk vän!
Men jag tror att det är en del av livets gång att förlora vänner och att hitta nya. I dag skulle nog inte jag och Elma ha så värst mycket gemensamt. Men tiden som vi hade ihop när vi va yngre är verkligen priceless.

I en viss ålder tror jag att en bästa vän är det viktigaste i hela världen. Vissa växer ifrån det, andra inte.


/M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback