It's a beautiful day


Dag 6. Min dag

Jag blev själv uttråkad när jag läste vad dagens ämne skulle handla om. Den här dagen har inte och kommer inte att vara den mest händelserika i historien.
Jag har jobbat i natt och slutade kl 7 imorse. Halkade mig hemåt i vilket som kändes som en evighet.
Jag halkade till ordentligt några gånger men jag ramlade aldrig, thank god!
Imorse insåg jag också att jag verkligen inte tycker om att vara ute kl 7 på morgonen. Why?
För att det är folk överallt, folk är på väg till och från sina jobb. Dom lämnar sina barn på dagis. När jag har jobbat i 10 timmar under fel timmar av dygnet och är dygntrött vill jag helst bara va för mig själv men det blir lite svårt vid den tiden en måndagmorgon..
När jag väl kom hem var jag ute med hunden som inte alls brydde sig om att matte var helt slut och inte ens kunde hålla ögonen uppe. Han tog goooooood tid på sig att lukta, lyssna och uträtta sina behov. Just då var inte mitt humör på topp. Men jag fick till slut dra ner persienen, klä av mig och krypa ner i min säng och dra mitt underbara duntäcke över mig. Desperate Housewives höll mig sällskap i bakgrunden, as usual. Det tog inga tider att somna i alla fall!
Jag vaknade runt kl 13 och har sen dess suttit i mina mjukisbyxor och sett på desperate housewives samtidigt som jag har sprungit fram och tillbaka till tvättmaskinen.

Den här dagen (kvällen) kommer att vara lugn, tyst och tom. skönt..


Jag bjuder på en bild på mig själv från i lördags för att försöka göra inlägget roligare!



/M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback