I belive in a funny thing called love


Dag 5. Vad är kärlek?


Det här inlägget kommer bli svårt att skriva. Kärlek är ett stort område, ganska svårt att greppa.
Och jag har kommit på mig själv med att jag är kär i kärleken.
Vem personen (eller saken) jag blir kär i spelar faktiskt inte så stor roll för mig eftersom att det är just kärleken som har störst plats i mitt hjärta.
Kärlek ställer till med ganska mycket, både på gott och ont. Till en början blir man upprymd och man känner inte marken på att bra tag, tack vare dom rosa molnen man är på. Ingenting spelar någon roll tack vare känslan i magen. Man kan inte sova, man kan inte äta man kan bara lägga sin energi på att vara kär.
Jag vet inte hur många gånger jag har rasat i vikt när jag har blivit kär. Jag glömmer bort att äta när jag blir kär. As I were saying, kärleken ställer till det.
Men den här rosa perioden utan mat tar så småningom slut, man hamnar i något sorts samboliv, vare sig man bor ihop eller inte. Man äter mer än vanligt, myskvällarna gör att dom där kilona kommer tillbaka och några till. Marken kommer sakta men säkert tillbaka. Allt lunkar på i ett lugnt och ganska tråkigt tempo.
Sedan vänder det. Man börjar tjafsa om onödiga småsaker för att vardagen är så tråkig, man tittar avundsjukt på alla sina singelkompisar. Marken blir hårdare och hårdare och innan man vet om det ligger man ner på marken.
Det är då kärleken har vänt ryggen mot en. Då blir man ganska ensam. Åter igen, kärleken ställer till med ganska mycket.

Jag tror det är därför jag blir kär i materiella ting så som min dator, min tv, min iphone, min hdmi-kabel o.s.v. Dom sviker mig inte. Och om dom skulle göra det, ja då köper jag en ny sak. Enkelt och kravlöst.
Och kravlöst är lite min signatur.
Kärleken är på något sätt livsviktig. Och oerhört krävande.
Men jag ska inte snacka skit om den som stal mitt hjärta, kärleken är trots allt det käraste jag har.


/M



Kommentarer
Postat av: Sanna Mohlin

Kärlek är ett intressant ämne. Dock kanske du ska trycka på att det där med att man sedan kommer in i någon slags slentrian, med mer mat, TV-kvällar, och tråkig vardag, är efter dina erfarenheter, för så behöver det ju inte alls vara, haha. Jag har inte upplevt det så! Visst kommer man över den där nyförälskelsen, och vardagen består ju av liknande händelser varje dag, fast efter tre, snart fyra år, med Simon, så kan jag dock ärligt säga att det är sällan tråkigt med honom! Vi gör så mycket olika saker tillsammans! Det är inte bara en film varje kväll - vi ser väldigt sällan på film. Vi gör roliga saker, som nu sist så blev vi medlemmar på en matchmaking sajt, och gjorde personlighetstest för att se hur bra vi passade ihop, och sedan satt vi och pratade över den sajten XD Och nu så har en massa skumma singlar kontaktat oss, vilket också är ganska underhållande (vad elaka vi är, haha) Så jag hoppas du hittar någon sådan också ;) Men, som sagt, det är många som fastnar i vardagen... det hoppas jag att vi aldrig gör...

2011-01-24 @ 20:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback