A moment forever


Dag 8. Ett ögonblick


Det här ämnet är svårt. Ska jag skriva om ett ögonblick jag minns? Ett ögonblick jag vill vara med om? Ett ögonblick jag drömmer om? Någon annans ögonblick som jag har lagt på minnet? Som sagt, svårt.
Jag ser fram emot det ögonblicket när jag får se mitt barn för första gången. Jag ser fram emot det ögonblicket när jag flyttar hemmifrån. Jag tänker nog mest på de ögonblick som komma skall. De ögonblick som redan har varit förtränger jag nog ganska mycket. Och de ögonblick som jag inte förtränger är små obetydelselösa anekdoter från när jag var liten. Men jag är ändå en ögonblicks-människa. Ögonblick är viktiga för att uppskatta vardagen, tror jag.
Man ser tillbaka på både lyckliga och mindre lyckliga ögonblick. Man ser fram emot ögonblick som kommer att förgylla livet.

Vad jag vill få fram är att ögonblick är viktiga att fånga!


Här är t.ex. ett ögonblick som jag har fångat, stranden vid havet i Lomma.


/M




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback