Våga tänka själv!


Nu när vaccineringstider råder ser man så tydligt att vi knappast är individer. Alla ska självklart ta sprutan, man är mer eller mindre galen om man avstår, för det skriver ju media. Om man vågar ställa sig utanför ramarna, som en individ, och ge en bra och personlig förklaring varför respektive varför inte man väljer att ta sprutan..ja då har man i alla fall vågat bryta sig loss. Det här ser man jämt, alla är som i trans och alla gör likadant för det är vad samhället säger att vi ska. Varför denna kamp om att få vara individer när vi inte utnyttjar det?

Jag stöter sällan på någon som har egna åsikter om något, de tycker precis som alla andra för att man ska göra det. Och om någon mot förmodan tycker eller tänker annorlunda än samhället då vågar denne inte uttrycka det. Man ska befinna sig inom samhällets ramar, annars anses man vara sjuk. Samma gäller det när någon är annorlunda, det är tydligen inte okej. Även fast vi strävar för männskliga rättigheter. Varför?

Vi är inga individer, vi är en grupp, en flock. Ingen tvågar tänka annorlunda för vi är uppfostrade, främst från skolans håll, att inte sticka ut ur mängden. Ja, vi alla vet väl att skolans syfte är ju att uppfostra oss till goda samhällsmedborgare. I själva verket sätts man i skolan för att inte tänka utanför ramarna. Skolan är till för att vi ska bli itutade samhällets normer, värderingar och åsikter. Vi ska inte få skapa våra egna.

Om ett barn anses ha problem då är det tydligen viktigare att få bort detta barn från samhället än att låta barnet få sin chans att uttrycka sig. Man får inte sin chans just för att samhället inte vågar chansa, alla ska vara likadana för det är säkrast.

Jag känner mig inte trygg i dagens samhälle och jag litar inte på samhället heller. Jag får inte min chans att vara jag. Alla dokument som är hemligstämplade  är antagligen olika sätt på hur de ska få oss att bli en flock, vi får inte se dessa dokument för att det skulle vara en väckarklocka för oss. Vi skulle inse att vi är mer eller mindre manipulerade och det vore en katastrof.


/ M



Kommentarer
Postat av: Sanna M

Så sant! så fort det handlar om myndigheter så blir vi rädda och tror att vi måste göra som de säger, utan att tänka efter och ifrågasätta. Man ska ifrågasätta ALLT här i livet! Bra inlägg! :L

2009-11-24 @ 21:45:27
URL: http://tabubloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback